Wensenambulance Noord-Holland

Nog één keer…

Bestuurslid

De stichting WensenAmbulance Noord-Holland wordt aangestuurd door een bestuur dat bestaat uit 4-6 personen. De stichting WensenAmbulance Noord-Holland draait geheel op vrijwilligers. Er zijn geen betaalde medewerkers. Ook alle bestuursleden zijn vrijwilligers.

Het betreft geen bestuur op afstand. Er wordt van alle bestuursleden een actieve inbreng verwacht in de dagelijkse operatie.

De Stichting WensenAmbulance Noord-Holland is in 2010 opgericht als Jan Veenstra stichting, opererend onder de naam: WensenAmbulance Amsterdam en sterk gelieerd aan de Ambulance Amsterdam (waaruit deze stichting is ontstaan). In de 10 jaar die volgden was het een redelijk overzichtelijk bestaan van een kleine stichting die zo’n 100 wensaanvragen per jaar afhandelde en bij veel zaken kon terugvallen op de AA organisatie. Daar is enkele jaren geleden verandering in gekomen.

De Stichting is onafhankelijker gaan opereren van de AA (wat nog steeds een grote sponsor is) en heeft een naam gekozen die beter aansluit bij wat we doen, namelijk wensen rijden in heel Noord-Holland en niet alleen in Amsterdam.

Er zijn nieuwe bestuurders aangesteld, veel nieuwe activiteiten opgestart, er is nog veel meer ontwikkeld en dit jaar is de verwachting dat we ca. 400 wensaanvragen zullen verwerken. Het is niet ondenkbaar dat dit aantal in 2024,  500+ wensaanvragen gaat worden.

Deze ontwikkelingen zijn de belangrijkste aanleiding om een nieuw bestuurslid aan te stellen, met een HR achtergrond.

De bestuursleden maken het beleid maar zijn tegelijkertijd ook operationeel actief door het aansturen van een bepaalde werkgroep en het zelf uitvoeren van een aantal zaken. Het is dus geen bestuur op afstand en het vraagt daarom om de nodige flexibiliteit en tijd om een aantal uren per week (en soms meer) tijd te besteden aan de WensenAmbulance organisatie.

We zoeken een betrokken bestuurslid, met voldoende tijd en flexibiliteit om actief betrokken te zijn bij de vele uitdagingen waar we voor staan de komende jaren.  Met name in verband met de sterke groei van het aantal wensaanvragen.

Profiel:

  • Ervaren bestuurder van een (middel)groot bedrijf of instelling.
  • Ervaring met leidinggeven aan veranderingsprocessen.
  • Relevante academische of HBO opleiding.
  • Teamspeler zijn met een warm hart en goede communicatie vaardigheden.
  • Hands on mentaliteit.
  • Een aantal uren per week beschikbaar op flexibele tijden.
  • Goede beheersing hebben van de Nederlandse taal.

Taakaccent:

Uitgebreide kennis en ervaring en een relevante opleiding op HR gebied.

Wat bieden wij:

Je gaat deel uitmaken van een club gemotiveerde collega vrijwilligers. Allemaal hebben we hetzelfde doel.  Om die laatste wens van – vaak- terminale patiënten mogelijk te maken. De wetenschap dat zonder de inzet van ons allemaal het niet mogelijk zou zijn dat iemand een bruiloft of een begrafenis van een geliefde kan bijwonen.

De dankbaarheid en waardering van onze cliënten dat is het waar het om gaat.

Interesse? 

Wil je eerst meer informatie of ben je nu al enthousiast en wil je je direct aanmelden, neem dan contact op via: mdevries@wensenambulance.nl